Sprzedaż internetowa już dawno wyszła poza ramy przeglądarki sieciowej. Aktualnie ogromną popularnością cieszą się aplikacje sprzedażowe, a te, które do tej pory nie prowadziły handlu online, decydują się na dodanie go do swojego obszaru działań. Przedstawiamy najpopularniejsze apki do sprzedaży e-commerce i wyjaśniamy, jakie zalety niesie ze sobą ta forma sprzedaży.
Aplikacje do sprzedaży – popularne apki w Polsce
Aplikacje do sprzedaży rzeczy nowych oraz używanych w sieci są coraz popularniejsze. Na rynku co chwile pojawiają się nowe propozycje, dzięki którym nie tylko firmy, ale i osoby prywatne mogą prowadzić swoją sprzedaż. Powodzeniem może pochwalić się m.in. aplikacja mobilna strony internetowej Allegro czy OLX. Najpopularniejsze serwisy sprzedażowe w Polsce pozwalają na komfortowe zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Jeśli jesteś sprzedawcą i zamieszczasz swoje produkty na którejś z tych stron internetowych, właściciele aplikacji również mogą je kupić. Podobnie działa zresztą Facebook Marketplace, jednak nie jest to jedynie platforma sprzedażowa, a część aplikacji Facebook, na której można zamieszczać i wyszukiwać różnorodne produkty.
Jeden z najobszerniejszych sektorów sprzedaży, czyli branża odzieżowa, ma sporo aplikacji przeznaczonych jedynie do handlu ubraniami i dodatkami. Poza aplikacjami konkretnych sklepów internetowych, działają takie oprogramowania jak Vinted czy LESS_, na których każdy może zamieszczać swoje ubrania i sprzedawać je innym użytkownikom. Działanie takich aplikacji jest bardzo proste, a obsługa intuicyjna. Należy dodać ogłoszenie, czyli opis i zdjęcia produktu oraz ustalić cenę. Ubrania od razu trafiają do listy ogłoszeń i mogą je przeglądać inni użytkownicy. Można zadawać pytania, licytować ceny. Zakup jest możliwy natychmiast, wystarczy opłacić zamówienie i wybrać formę dostawy. Sprzedawca otrzymuje powiadomienie i specjalną etykietę, którą musi wydrukować i umieścić na paczce. Następnie zanosi towar do ustalonego punktu nadania (może to być np. Paczkomat® czy poczta) i gotowe.
Zalety sprzedaży w aplikacjach
Wiesz już, gdzie sprzedawać rzeczy, więc teraz czas poznać zalety handlu w aplikacjach mobilnych. Konsumenci niemal cały czas mają przy sobie swoje smartfony czy tablety. Niemal każdy z nas korzysta z nich znacznie częściej niż z komputerów czy laptopów, co znacznie zwiększa szansę, że klient trafi na Twój produkt w aplikacji mobilnej. Wielu z nich przegląda towary nawet w wolnych chwilach, więc decyzja o zakupie może pojawić się niemal zawsze. Konsumenci coraz chętniej wybierają zakupy przez apki, bo są one po prostu znacznie wygodniejsze i szybsze. Telefon jest zawsze pod ręką, a płatności telefonem to dziś standard. Dzięki obecności Twoich produktów w aplikacjach, możesz dotrzeć zarówno do osób, które korzystają z komputerów, jak i tych, które używają tylko apek. Gdy umożliwiasz zakup swoich towarów w aplikacji, umożliwiasz klientom także oszczędność czasu i zwiększasz zainteresowanie swoim towarem.