
Planujesz emisję reklamy i potrzebujesz lektora? Wybranie odpowiedniej osoby nie musi być trudne! Zobacz, gdzie można znaleźć oferty lektorów i jak wybrać taki głos do reklamy, który będzie mógł od razu przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów!
Jak zamówić nagranie lektorskie?
Nagrania lektorskie można obecnie zamawiać bez większych trudności przez internet. To bardzo wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że wybranie lektora, zlecenie i odbiór nagrania również mogą mieć miejsce online.
W wybraniu odpowiedniej osoby do realizacji materiału bardzo pomagają banki głosów. Są to serwisy internetowe w formie baz – banków, które zawierają próbki nagrań lektorskich. Wobec tego bank głosów może zaprezentować oferty wielu lektorów i ułatwić wybranie odpowiedniej osoby.
Internetowe banki głosów zawierają również specjalne kategorie i filtry, dzięki którym można bardzo łatwo znaleźć odpowiedniego lektora. Wystarczy wprowadzić odpowiednie parametry, aby dowiedzieć się, kto może zrealizować konkretne nagranie.
Jak wybrać głos do reklamy?
Aby reklama mogła odnieść sukces, należy dobrać do niej właściwego lektora. Czym powinien charakteryzować się odpowiedni głos do reklamy – https://www.powitania.pl/ radiowej czy telewizyjnej?
Przede wszystkim warto uwzględnić grupę docelową danej reklamy, co pozwoli na wybranie lektora, który skutecznie do niej trafi. Przykładowo wtedy, gdy chce się skierować przekaz do seniorów, najczęściej wybiera się głosy poważne, wzbudzające zaufanie. Z kolei wtedy, gdy reklama ma być skierowana do młodszych odbiorców, głosy są weselsze.
Do reklamy można również wybrać znanego lektora, którego głos jest od razu rozpoznawalny. Warto jednak pamiętać o tym, że zlecenie nagrania będzie w tym przypadku związane z wyższym kosztem.
Jak zamówić nagranie lektorskie do reklamy?
Aby otrzymać nagranie przeznaczone do reklamy, konieczne jest skontaktowanie się z lektorem, który ma je wykonać. Najłatwiej zrobić to właśnie przez bank głosów, który umożliwia wtedy zamówienie nagrania – także w ekspresowym terminie.
Do złożenia zamówienia na nagranie trzeba przekazać jego treść i uzgodnić szczegóły, między innymi związane z terminem realizacji nagrania, jego przeznaczeniem.
Nagranie lektorskie do reklamy – ile kosztuje?
Koszty związane z przygotowaniem nagrania lektorskiego są zróżnicowane. Zwykle trzeba liczyć się z wydatkiem od około 100 złotych do nawet ponad 1000 złotych.
Najmniej kosztują krótkie nagrania przygotowane do lokalnych mediów, które wykonują mniej znani lektorzy. Za dłuższe nagranie do mediów ogólnopolskich, w którym uczestniczy znany lektor, trzeba zapłacić już więcej.